جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

با رسانه ای شدن سایتی برای معرفی مدیران آینده در کابینه رئیس جمهور منتخب، انتشار لیست های مختلف از وزرای آینده، که بیشتر آمال و آرزوهای برخی افراد را در جامعه ترویج میکرد و اصالتی نداشت، جای خود را به رایزنی در خصوص ثبت نام افراد شایسته در سایت اعلام شده از سوی آقای رئیسی داده است. ضمن مقتنم شمردن این فرصت و یادآوری این نکته که برای بازسازی اعتماد از دست رفته مردم، فرصت بسیار بسیار اندک است، به رئیس جمهور منتخب عرض میکنم که چهارسال پیش رو نه تنها برای ایشان بلکه برای کشور و نظام ارزشی حیاتی و مثال زدنی دارد! کوچکترین اشتباه در انتخاب وزیران و مدیران ارشد، میتواند اثرات فوق العاده مخرب داشته باشد! امیدهای زیادی به دستان و مشی رئیس جمهور منتخب و روش حکمرانی ایشان است تا با تشکیل کابینه ای انقلابی و از «خودگذشته» ثانیه های این چهار سال را مقتنم بشمارد و با سپردن کار به دست مسوولان «شهادت طلب» همانند دهه شصت، اجرای جهادی امور را در دست گیرد و با جهادی عظیم مقدمات پیشرفت و بالندگی و جهش کشور عزیزمان ایران را بر اساس«الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» تمهید نماید. ان شاء الله و ...   بسم الله الرحمن الرحیم ...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۰
اسماعیل شیرعلی

در بحث «حکمرانی خوب» ادبیات بسیار زیادی تولید شده  اما آنچه این حکمرانی را متفاوت می سازد، حکمرانی جدیدی است که از اول فوریه سال 1979 میلادی در نقطه ای از جهان رخ داده و محاسبات زیادی را بهم ریخته است! از ابتدا این حکمرانی برای نظریه پردازان دنیای غرب و لیبرال مسلک، مبهم، بی معنی و شاید شگفت انگیز بوده است تا جاییکه پس از مدت کوتاهی با احساس خطر از چنین حکمرانی، دشمن شماره یک آن شدند و آن را آماج آزارهای چند ضلعی و چند بعدی خود قرار دادند!

با تحمیل جنگی نابرابر به مدت هشت سال، و در ادامه با تحریم های متنوع و گزنده و انواع و اقسام جنگ های سرد و گرم و مجازی و رسانه ای و ... هنوز هم دست از خباثت ها برنداشته و با یارکشی سست عناصرانی از اردوگاه مقابل، با همدستی شیطان موفق به جاسوسی و خیانت نیز شده است...

اما امروز پس از 42 سال، با کوله باری از تجربه و مواجهه با فراز و فرودهای تلخ و زیبا همراه با ریزش ها و رویش های انقلاب سرخ و سبز اسلامی ایران، زمینه برای تنفس گفتمان انقلابی با رایحه روح نواز حاکم بر فضای دهه اول انقلاب فراهم شده است.

ضمن مقتنم شمردن این فرصت بی نظیر، راه حل مشکلات موجود در جامعه را، استقرار مدیرانی پاکدست، شجاع، موشا و شهادت طلب! میدانم.

و با نقدی که به جناب محمد علی رامین در برخی موضوعات دارم ولی این نگاه ایشان را در شکلگیری حکمرانی نوین اسلامی درست میدانم:

«آیت الله سیدابراهیم رئیسی که در جایگاه تولیت آستان مقدس رضوی و ریاست قوه قضائیه، عملکردهای مردمی، نوآورانه، امیدوارکننده و اصلاح‌گرانه داشته است، در فصل انتخابات هم نشان داد که هرگز دچار اعوجاج رفتاری نشده و از ارزش‌های اخلاقی  اسلام ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

 ایشان بلافاصله بعد از تأیید نهایی آراء ریاست جمهوری نیز دو کار مهم را انجام داد:

 ۱. در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی، جایگاه مثبت و سازنده ایرانیان خارج از کشور را برای همکاری با دولت جدید مورد تأکید قرار داد و چند روز بعد نیز خبری منتشر شد که «بعد از هماهنگی با مسئولان کشور، همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج برای آمدن و ماندن در وطن هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت برای همه مهیاست»؛ این اقدام انسانی، در اوج رأفت اسلامی، ورود و خروج هنرمندان رنجیده و رنج دیده را بعد از سال‌ها انتظار، تسهیل نموده که هنوز هم برای بسیاری از آنها «ناباورانه» می‌نماید.

۲. آقای رئیسی با رفتاری کریمانه و مبتکرانه، در یک نشست صمیمانه با رقبای انتخاباتی سابق خود، سخنان و پیشنهادات آنها را برای حل مشکلات کشور شنید و از همه آنان قدردانی کرد و ضمنا از تمامی صاحب نظران و منتقدان اقتصادی، درخواست کرده تا پیشنهادات مشخص خودشان را ارائه کنند.

در همین راستای «حکمرانی نوین اسلامی»، از منظر «سیدابراهیم رئیسی»، چهل سال تجربه و عبرت در مدیریت اجرایی کشور، گنجی برای انکشاف و بهره برداری در دسترس مدیران دولت نوین ایرانیان است:

هزاران نفر از مدیران ارشد و میانی تا مدیران کل و استانداران و فرمانداران و رؤسای سازمان‌های گوناگون، از میان کارگزاران سالم و عاقل دولت‌های پیشین، با انبوهی از تجربیات مثبت و منفی همراه با عبرت‌های آموزنده، می‌توانند گنجینه آموخته‌های اجرایی و علل موفقیت یا عدم موفقیت برنامه‌های خود را در اختیار همتایان خویش در دولت سیزدهم قرار دهند.

🇮🇷 «سیدابراهیم رئیسی» با نگاه حکیمانه خویش، این ارتباطات میان نیروهای انسانی قدیم و جدید در نظام جمهوری اسلامی را برای انتقال تجربیات، دارای فوائد بیشمار می‌داند؛ 
از جمله در تقویت همبستگی ملی، ارتقاء توانمندی کادر مدیریتی جدید، تکریم شایسته از «پیشکسوتان» همه مدیریت‌ها، هم‌افزایی همه مدیران از جناح‌های سیاسی مختلف برای کادرسازی نوین در مدیریت های حال و آینده کشور، کارآمدی بیشتر نظام اسلامی، فرسایش کمتر نیروهای انسانی و موفقیت فراگیرتر دولت جدید منتخب ایرانیان...»

 

ادامه دارد....

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۰ ، ۱۲:۵۶
اسماعیل شیرعلی