جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

نمیدانم چرا از ابتدا از محمد علی رامین خوشم نمی آمد و هنوز هم این حس را دارم! شاید بخاطر حاشیه های حضور در آلمان ... شاید بخاطر حاشیه های پسرش ... و یا ... هر چیز دیگر مهم نیست... اما با این همه نمیتوانم از برخی موضع گیری های جانانه اش به راحتی بگذرم. او اخیرا مطلبی را منتشر کرده که بازنشر آن را مفید میدانم:

 کلیدواژه «امام خامنه‌ای»، اسم رمز تحول در گام دوم انقلاب اسلامی، نماد راهبردملی و رویکرد بین‌المللی دولت مردمی

📚 بیستم شهریور ۱۳۵۸، طرح نظام «امت_امامت» در اصل پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی، مخالفت آشکار قدرت‌های گردنکش غربی و آشوب‌طلبی حامیان داخلی آنها را حتی در مجلس خبرگان قانون اساسی برانگیخت. 

🇮🇷 بالاخره با فداکاری شهیدبهشتی، مبانی اندیشه توحیدی «امامتِ ولی‌فقیه» در زمان غیبت معصوم عج، در مقدمه و اصول ۲، ۵، ۵۷ و ۱۷۷ قانون اساسی تدوین و مفهوم قرآنی «امت‌گرایی» نظام جمهوری اسلامی نیز در بند۱۶ اصل سوم و در اصل یازدهم تثبیت شدند.
 
✔️ از تاریخ ۱۴خرداد۱۳۶۸  تا ۱۴مرداد۱۴۰۰ یعنی دقیقاً ۳۸۶ ماه، سران دولت‌ها و رؤسای سایر قوای جمهوری اسلامی بخاطر پرهیز از نارضایتی قدرت‌های غربی و حامیان داخلی آنها، مبانی توحیدی نظام «امت_امامت» و اصل امامت ولی‌فقیه را نادیده گرفته و از بکارگیری کلیدواژه «امام خامنه‌ای»، نه تنها خودشان اجتناب می‌کردند، بلکه بعضاً به بهانه تواضع شخص رهبری انقلاب، دیگران را نیز پرهیز می‌دادند؛

📚 در حالی‌که بر اساس اندیشه‌ی سیاسی امام خمینی و مبانی تئوریک قانون اساسی، داشتن «امام»، حق قانونی و عقیدتی_سیاسی همه مسلمانانی است که از هر قوم و مذهب و ملتی در هرجای جهان، خود را اعضای «امت اسلامی» دانسته و جایگاه قانونی و شرعی ولایت‌فقیه در عصر غیبت معصوم را «امامت امت اسلامی» می‌دانند.

🔰 به‌هرحال با وجود ۳۸۶ ماه تلاش بی‌وقفه آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی و تمام کارگزارانی که با مسکوت گذاشتن مبانی نظری نظام اسلامی در صدد خودمحوری و ارضای قدرت‌های زیاده‌خواه و سلطه‌طلب جهانی بودند، لیکن نه فقط هیچ سودی به ملت ایران نرساندند، بلکه با نفس‌پرستی، خود را تباه کرده و فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای نظام اسلامی را نیز هدر دادند.

🔰 اشرار جهانی هم از این تغافل سوءاستفاده نموده، هر روز عرصه را با تهدید و تحریم بر ملت ایران تنگ‌تر کرده و موانع جدیدی در مسیر رشد و پیشرفت و همکاری با جهانیان، بویژه با امت اسلامی و همسایگان‌مان پدید آوردند.

❌ خلاء ناشی از مسکوت گذاشتن مبانی عقیدتی نظام الهی «امت_امامت» توسط کارگزاران حکومت ما، 
‼️ علاوه بر ایجاد محدودیت‌های تحمیلی از سوی «صاحبان حق‌وتو» و تحمل اراده نظام استبدادی و ظالمانه حاکم بر «ملت_دولت‌ها» در تضییع حقوق انسانی ملت‌مان؛
‼️ عملاً به دشمنان بشریت فرصت داد تا جماعاتی از جوانان سرگردان و بی‌پناه جهان اسلام را در گروه‌های تروریستی علیه مصالح عمومی امت اسلامی و امنیت ملی ما سازماندهی کرده و برای تخریب سرزمین‌ها و کشتار ملل مسلمان به کار گیرند.

🌎که در این میان، صدمات بی‌شماری بر حیثیت اسلام و مصالح و منافع مشترک همه مسلمانان وارد شد.

🇮🇷 در چنین شرایطی، سیدابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران، برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تعهد به تمامی اصول قانون اساسی در گام دوم، بالاخره تابوی تحمیلی و خواسته‌ی نامشروع استکبارصهیونی را شکست و با بکارگیری کلیدواژه دشمن‌شکن «امام خامنه‌ای»، راهبرد تحول‌گرایانه دولت مردمی خود را برای تحقق همگرایی فراجناحی و هم افزایی ملی در راستای پیشرفت و عدالت و اقتدار و عزت کشورمان، نگاه خویشاوندی به همسایگان و برقراری تعامل هوشمند با جهانیان را اعلام کرد.

✍️ این راهبرد در گام دوم انقلاب اسلامی، یعنی احیای فلسفه غدیر و آماده‌سازی جهان برای عصر ظهور، تنها راهکار نجات جمعی ما و مسلمانان و مستضعفان زمین از یوغ استثمار اشرار جهانی است.

🇮🇷 نکته مهم و تعیین کننده دیگر این است‌که وقتی سران قوا و کارگزاران حکومت، هویت عقیدتی_سیاسی خود را در نقش عضوی از امت اسلامی، «مأمومِ امامِ امت» بدانند و مسئول پیگیری منویات امام خامنه‌ای بشوند، وحدت و همدلی و همکاری و روح معنویت را، جایگزین «خودمحوری، تشتت آراء و تقابل فرساینده میان خودشان» قرار خواهند داد و دیگر جایی برای نفوذ اراده بیگانگان در بین مسئولان نظام باقی نخواهد ماند.

✅ معنای این رویکرد امت‌گرایانه برای پیروان همه مذاهب اسلامی نیز، حرکتی هوشمندانه و تمدن‌ساز در جهت بسترسازی برای همگرایی جهان اسلام با گسترش همکاری‌ها بمنظور پیشرفت و سعادت جمعی مسلمانان، تحقق عدالت فراگیر و تأمین منافع مشترک آحاد امت اسلامی خواهد بود.

🇮🇷 دوباره جمهوری اسلامی، پرچم‌دار عدالت و پیشرفت و صلح و معنویت در جهان خواهد شد.

✍️ و از این پس، هیچ دولتی در جهان، نسبت به سیاست‌های کلی نظام دچار تردید نمی‌شود و دولتمردان ما را چندچهره و غیرقابل اعتماد نخواهد دانست...

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۰۶
اسماعیل شیرعلی