الزامات گردشگری پایدار 12
راهبردهای پیشنهادی جهت توسعه گردشگری (بویژه گردشگرخارجی)
راهبردهای حوزه رسانه و گسترش تبلیغات
1. استفاده از شبکههای متعدد رادیویی و تلویزیونی، شبکههای ماهوارهای و استفاده از شبکه جهانی اینترنت در جهت معرفی جاذبههای طبیعی و تفریحی و آثار و بناهای باستانی و تاریخی؛
2. ارتباط مؤثر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با رسانهها؛
3. بحث تبلیغات و پیامدهای آن در گردشگری در قالب نوشتاری، دیداری و شنیداری که هر کدام در مرحلهای از برنامههای گردشگری، تأثیری خاص دارد؛
4. توجه به گردشگری در میان اقشار مختلف جامعه و تبلیغات و فعالیتهای اطلاعرسانی در زمینه گردشگری که در این زمینه (صدا و سیما و آموزش و پرورش نقش زیادی در ترویج آن میتواند ایفا کنند)؛
5. تقویت روابط بینالمللی و معرفی دقیق و کامل چهره ایران در خارج از کشور؛
6. افزایش آگاهی عمومی درباره میراث و فرهنگ اسلامی ایران در بازارهای داخلی و بینالمللی؛
7. شناسایی و ارائه اطلاعات در خصوص مناطق مختلف کشور، به همراه فرهنگ آن مناطق به افراد در داخل و خارج ازکشور از طریق رسانههای گروهی؛
8. استفاده از تمامی ظرفیتهای تبلیغاتی برای ارائه تصویر صحیح از ایران؛
9. تهیه برنامههای تلویزیونی جذاب از جاذبهها و میراث فرهنگی و افزایش زمان پخش این برنامهها؛
10. گسترش نشریات و مطبوعات مرتبط با حوزه گردشگری؛
11. تقویت پایگاههای اطلاعرسانی مربوط به جاذبههای گردشگری در وبگاههای جهانی؛
12. برگزاری کنگرههای بینالمللی، برپایی سمینارهای ملی و همایشهای تخصصی.