بانکداری اجتماعی 3
امروزه بانک های پیشرو در جهان از شبکه های اجتماعی برای ارایه خدمات و انجام امور بانکی استفاده می کنند که اصطلاحا به آن بانکداری اجتماعی یا Social Banking می گویند .
بانکداری اجتماعی یک بانک تعاملی و مبتنی بر وب دو است که با توسعه روز افزون گوشی های تلفن همراه و دستگاه های هوشمند که به راحتی در دسترس مردم است فراگیرتر نیز خواهد شد. امروزه مردم پیامک و استفاده از تلفن های همراه هوشمند را به کامپیوتر ترجیح می دهند و توسعه زیرساخت ها و خدمات قابل ارایه بر روی اپلیکیشن ها می تواند در توسعه بانکداری اجتماعی تأثیر خارق العاده ای داشته باشد.
در واقع تحقق بانکداری اجتماعی با توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و دسترسی همه مشتریان بدون حضور فیزیکی در بانک ها مهیا شود. توسعه زیرساخت های نوین بانکی ، با بهره گیری از بانکداری آنلاین، راه را برای ارایه خدمت به جامعه، بویژه شرکت های بین المللی و دانش بنیان تسهیل می کند. ویژگی اصلی بانکداری اجتماعی در این است که منتظر حضور مشتری نیست و خود رأسا به سراغ مشتری می رود. این استراتژی تنها با بهره گیری از تکنولوژی ها تحقق می یابد.