بانکداری اجتماعی 7
بانکداری اجتماعی در واقع یک فرآیند پویاست نه یک چرخه ی ایستا. خلاقیت های هدفمند شده در این عرصه حرف اول را می زند. در این عرصه مشتری و بانک درک متقابل و شفافی از پول، سود، وام، خدماتی که به جامعه می دهند و همکاری هایی که می توانند بکنند پیدا خواهند کرد.
در میان ویژگی هایی که معمولا برای این گونه بانکداری گفته می شود می توان به چند نکته اشاره ای گذارا داشت:
- سهامداری عده ی زیادی از مردم در بانک
- شنیده شدن ایده های سهامداران
- تاکید بر حقوق بشر و همبستگی انسانها (human rights and solidarity)
- رفتار برابر جنسی
- ساختار سازمانی مبتنی بر مشارکت (participation)
- سازمندی مقاوم در برابر مالکیت های فردی غالب (سهامدار غالب و رای غالب)
- مشارکت فعال و عمومی در درک مشترک مشکلات (جامعه و بانک)
- رد اصل حداکثر سود (اصالت سود)( profit maximisation principle)
- شفافیت تام در همه ی امور مشترک
- توجه به محیط زیست به عنوان بستر زندگی امروزیان و منشا حیات آیندگانادامه دارد ...