جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

اطلاعاتی مفید در خصوص جنگ نرم
*جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی می شود:*

*الف)ویژگی های جنگ نرم:*
 ۱- پیچیده بودن 
۲- آرام و بی صدا 
۳- غافلگیر کننده 
۴- پیشرفته 
۵- هنرمندانه 
۶- سازماندهی شده 
۷- سریع و پرشتاب 
۸- دقیق  نبودن مرز های خودی و غیر خودی.  
*ب)روش های اعمال جنگ:*
۱- فریب مردم 
۲- شایعه پراکنی 
۳- شبهه افکنی در جامعه 
۴- کارشکنی در برنامه ها 
۵- نفوذ ( نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان - نفوذ در برنامه ها و تصمیمات). 
۶- برخی اغتشاشات صنفی

*ج)ابزار های جنگ نرم:* 
۱- رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره، اینترنت، فضای مجازی 
۲- سلبریتی ها از هر قشری( هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده  و ....)  

*د)اهداف جنگ نرم:*
۱- تغییر باورها و اعتقادات 
۲- تغییر افکار و اندیشه ها
۳- تغییر رفتار
 ۴- تغییر ساختار ( هدف غایی) 

*ح)پیامدهای جنگ نرم:*
۱- سست کردن مقاومت ملی  
۲- از بین بردن وحدت و انسجام
۳- به هم ریختن آرامش روانی جامعه 
۴- ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود 
۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها 
۶- تغییر سبک زندگی از شیوه بومی ، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی 
۷-تغییر نگاه طهارتی مردم به    برداشت صرفا بهداشتی( سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است! ).
۸- ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر. 
و.......

*و)راههای مقابله با جنگ نرم*
۱- تکیه به خداوند و رعایت  تقوا و تعبد 
۲- بصیرت افزایی 
 ۳- نیکوکاری 
۴- تقویت همبستگی 
۵- خدمت به مردم 
۶- شایسته گزینی 
۷- مبارزه با فساد 
۸- صداقت با مردم 
۹- حضور در مراسم 
۱۰- تقویت روحیه ایثار 
۱۱- تقویت امید در جامعه
۱۲- باور به نقش جوانان 
۱۳- توجه جدی به پرورش  کودکان و دانش آموزان
۱۴- تسهیل ازدواج 
۱۵- توجه به معیشت مردم  
۱۶- اعتقاد به اصل " ما می توانیم " 
۱۷- ساده زیستی و پرهیز  از اسراف 
۱۸ - مصرف کالای داخلی
۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت 
۲۰- کاهش فاصله های غیر ضروری و غیر لازم میان مردم و مسئولین.

*سوال:* جنگ ما امروز با غرب امتداد جنگ هشت ساله دیروز در مرزهای خاکی ایران است، اما به مراتب سخت تر و پیچیده تر!!! 
اما چرا پیچیده تر؟؟ 

*جواب:* در جنگ با دشمن در مرزهای خاکی، متجاوز دیده میشد، اشغال خاک و به شهادت رساندن مدافعان وطن معلوم بود و میشد، دشمن را شناسایی کرد، اما در جنگ نرم این گونه نیست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۹ ، ۰۶:۵۴
اسماعیل شیرعلی

با ذکر خاطره ای از دکتر عبدالرسوی کشمیری درد بزرگی را یادآوری میکنم! دردی به وسعت ذهن قریب به اتفاق درسخواندگان و به اصطلاح نخبگان!! که آمال و آرزوهای خود را در آن سوی آبها جستجو می کنند!! حتی اگر آنطور که می اندیشند باشد و در انتخاب راه خود درست اندیشیده باشند، رفتاری بسیار خودخواهانه برگزیده اند. راه درست ماندن و ساختن کشور است نه آنکه برای گذراندن روزگار خوشتر به آنسوی آبها مهاجرت کنند. هرچندکه بسیاری نیز علیرغم مهیا بودن فرصت های بی نظیر یا کم نظیر در خارج از کشور، ایثارگرانه و فداکارانه در کشور مانده اند، تا کشور خود را و وطن آبا و اجدادی خود را بسازند.

و اما خاطره دکتر کشمیری...
دانشگاه تهران که بودم یه دوستی داشتم که رتبه هم اتاقیش تو کنکور تک رقمی بود و برق دانشگاه شریف میخوند و باباش نماینده یه جایی بود.!

 برا فوق لیسانس رفت کانادا، بعد از مدتی به باباش گفت می خوام ول کنم و برگردم و یا برم قم درس حوزه بخونم، یا تو دانشگاه های خودمون مدیریت بخونم.

باباش هر چند دکتر و نماینده است ولی تو فضای غیر متفکرانه جامه ما زندگی می کرد و بیش از سطح تفکر عوام، به چیزی نمی تونست توجه کنه.

 بنابراین این کار پسرش رو خیلی احمقانه می دونست و بهش گفت: تو معتبرترین دانشگاه دنیا داری درس می خونی، اونم در بالاترین رشته! دو روز دیگه که برگردی ایران، میشی استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، با کلی درآمد و عزت و احترام؛ چرا همچنین تصمیم گرفتی؟

جواب داد: بابا یه روز که اینجا از تنهایی دلم گرفته بود به فکر فرو رفتم و در احوال هم کلاسی هام دقت کردم که ظاهرا جزو نوابغ درجه یک دنیا بودند.

دیدم همشون یا افغانی هستند یا ایرانی، یا پاکستانی، یا هندی و یا ....... و به طور کلی همشون مال این کشورای استعمار زده هستند.

از خودم پرسیدم، مگه اینجا بهترین دانشگاه و این رشته، بهترین رشته نیست؟ پس نابغه های انگلیسی و اسرائیلی و آمریکایی کجا هستند؟

بالأخره همشون که خنگ نیستند و حتما اون ها هم چهار تا نابغه دارند.

رفتم تحقیق کردم و فهمیدم چه کلاه گشادی سرم رفته. دیدم اون ها نابغه هاشونو میفرستند تو رشته هایی که به شاهرگ حیاتی بشریت مربوط میشن. این کارو میکنند تا بتونند بشریت رو چپاول کنند. نابغه هاشونو می فرستند تو رشته هایی که برای امورات سخت افزاری و نرم افزاری بشری، مثل منابع انسانی، نفتی، کشاورزی، معادن، نوابغ، ادارات، شهرداری ها، وزارت خونه ها، نظام آموزشی، نیروهای نظامی و انتظامی و...، حکم سیستم عامل ویندوز رو داره تا بتونند همه این ها رو به بهترین وجه با همدیگه هماهنگ کنند.

نابغه های اونا در رشته های علوم انسانی مثل فلسفه، حقوق، مدیریت، جامعه شناسی یا کشاورزی، اقتصاد و امثال اینا درس میخونند.

اونجا بود که فهمیدم اونا به من به چشم یه کارگر فریب خورده نگاه می کنند. نه مثل یه دانشمند فرهیخته. همون طور که ما اگه لوله آب خونه مون بترکه، زنگ می زنیم لوله کش بیاد و طبق نظر ما اتصالات لوله رو تعمیر کنه، اونا وقتی که می خوان ماهواره و موشک پرتاب کنند، زنگ میزنند کارگر از ایران یا چند تا کشور عقب مونده بیاد و برای اونا و زیر نظر و تحت مدیریت اونا موشک هوا کنه. با این تفاوت که این کارگر بر خلاف لوله کش، باید حتما نابغه باشه. و همون جور که ما نجارها و کارگرها رو تحویل می گیریم و دمشونو می بینیم تا کارمون رو درست و خوب انجام بدهند، اون ها هم کارگرای نابغه شون رو تحویل می گیرند تا کارشون پیش بره و بتونند به هدفشون برسند. فهمیدم که تو کشور اونا، ارزش واقعی رشته های مهندسی و پزشکی، در حد بنا و معمار ساختمون و نجار، یا یه ذره بیشتره، ولی تو کشورای استعمارزده، ارزش علوم رو جابجا کردند و رشته هایی که ارزششون برابر ارزش انسانه و اصل موضوعشون سعادت انسان و جامعه است، تو کشور ما خوار و ذلیل شده، ولی رشته های مهندسی و تجربی به کاخ آرزوها تبدیل شده اند.

یه زمانی یکی از رؤسای جمهور کشور در جمع دانشجویان ایرانی مقیم اروپا سخنرانی کرد و اونجا با افتخار گفت: ما افتخار می کنیم که چهل درصد دانشمندان ناسا، و بزرگترین استادان دانشگاه های اروپا، ایرانی هستند. ما افتخار می کنیم که معتبرترین پزشکان اروپا، متخصصان ایرانی اند و .........
من تو دلم بهش گفتم: استاد! تو فکر کردی اون شصت درصد که ایرانی نیستند، آمریکایی هستند؟! اون شصت درصد هم مال چهار تا کشور بدبخت استعمارزده هستند که مسؤولین شون مثل تو نفهمیدند چه کلاهی سرشون رفته؛ اون شصت درصد هم مال افغانستان و مالزی و پاکستان و سوریه و عراق و چین و هند و لبنان و ژاپن و... هستند.

 نابغه تراز اول آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و اسرائیلی هرگز وقتش رو تو این رشته ها تلف نمیکنه.
سیستم مدیریتی شون به گونه ای طراحی شده که نابغه اونا به رشته ای بره که شاهرگ حیات بشریته، به رشته ای بره که بتونه نابغه ما رو مثل یه برده به کار بگیره.
یه زمانی اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده هایی داشتند که کارهای بدنی خیلی سخت رو انجام بدن. با کشتی حمله کردن به آفریقا و کشتند و غارت کردند تا مردم سیاه پوست، از بچه هفت هشت ساله، تا پیرمرد هفتاد ساله رو بار کشتی کنند و بیارند به اروپا و آمریکا تا براشون بردگی کنند.

امروز هم اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده دارند، منتهی نه اون برده های سیاه پوست دیروزی که کارهای بدنی طاقت فرسا انجام میدادند. برده امروزی باید نابغه باشه تا بتونه موشک و ماهواره و رادار و تجهیزات پزشکی عجیب و غریب بسازه.

برده دیروز رو به زور با کشتی بار میزدن و میبردن اما برده امروز رو با برنامه ای به نام المپیاد ریاضی و زیست و شیمی و نجوم شناسایی، میکنن و میبرند. ......

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۲۹
اسماعیل شیرعلی