جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

مروری بر ادبیات توسعه1

شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۲ ق.ظ

توسعه باور دنیای مدرن است . توسعه در مفهوم قوی خود به معنای استفاده از منابع تولید جامعه جهت بهبود شرایط زندگی فقیرترین افراد است و در معنای ضعیف خود به معنای سهم بیشتر از همه چیز برای تمامی افراد در  چارچوب بیشترین سهم برای عده انگشت شمار.

درابتدا نگاهی کوتاه به جغرافیایی توسعه داریم :

نظریه های توسعه بر اساس موقعیت سیاسی  طرفدارانشان ، دارای مبادی وریشه های فلسفی و زمان و مکان ساخت متفاوت هستند . این نظریه ها از حیث جهت گیری علمی یعنی بر اساس جهت گیری غالب اقتصادی ،جامعه شناختی ، انسان شناختی وتاریخی یا جغرافیایی نیز متفاوتند.

جوامع  و افراد بشر با توجه به بعد زمانی  و مکانی تا  حد زیادی از یکدیگر متفاوت هستند  .  این امر در روند  توسعه زندگی اجتماعی  و اقتصادی  و به طور کلی در پویایی تاریخی شان  و یا در پیامدهای توسعه  برحسب شانس های  زندگی و شرایط مقتضیات مادی که می آفرینند کاملا" مشهود است .

جغرافیا به دو بعد از زندگی می پردازد و مدعی است که این دو جنبه با هم رابطه متقابل دارند :

بعد طبیعت یعنی رابطه بین  جوامع  و محیط  زیست  و بعد فضا  یعنی تفاوت های منطقه ای  جوامع  به اضافه روابط قضایی و آزمایشی بین انواع جامعه که از منظر منطقه ای با یکدیگر متفاوت هستند .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۹
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی