جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

مروری بر ادبیات توسعه13

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

عدالت اجتماعی رکن دیگر توسعه اسلامی

از دیدگاه امام علی (ع) یکی دیگر از اهداف توسعه مساله عدالت است . عدالت به این معنی که همه افراد جامعه از آسایش و رفاه زندگی برخودار باشند و تفاوت ها واختلاف شدی طبقاتی از میان آنان رخت بربندد.

از دیدگاه امام خمینی (ره ) رسیدن به توسعه اقتصادی در کشور کعبه آمال و مقصود نیست و به توسعه مادی تحت سیطره توسعه معنوی اشاره می کند و هدف نهایی را ایجاد شرایط مناسب برای عروج انسان و فراهم نمودن محیط انسان سازی و تقرب به خدا و سیرالی اﷲ است .

حضرت امام تنها راه دست یابی به توسعه را عمل به اسلام و بر پانمودن حکومت اسلامی می داند . بنابراین: توسعه ، فرآیندی است که زمینه شکوفایی استعدادهای گوناگون انسان را فراهم می سازد و دراین فرآیند با استفاده بهینه از منابع مختلف بستر مناسبی برای رشد ( همه جانبه ) فراهم می آید  و در  نتیجه  ،  افراد جامعه در این فرآیند ، مسیر تکاملی شایسته  خود را می پیمایند. به عبارت دیگر توسعه فرآیند تحول بلند مدت و همه جانبه ( ساختاری و کیفی ) درون یک نظام اجتماعی به نام جامعه است که نیازهای رو به گسترش جامعه را با روش عقلانی تا حدی که امکان دارد برآورده کند. در یک کلام توسعه یعنی گذر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب به شکل همه جانبه .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۷
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی