جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

جامعه شناسی مدیریت

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۵۷ ق.ظ

ریشه موانع و تنگناهای مدیریتی جامعه ایران را باید در مرحله نخست ، در عملکرد ساختار و کارکرد نظام اقتصادی- اجتماعی ایران و در بستر تاریخی آن و در مرحله دوم در نقش و تاثیر روابط و مناسبات منطقه ای و جهانی دانست. از زاویه چنین رویکردی، کندی حرکت به سوی نظام مدیریت شورایی در ایران به علل و عوامل مهم  زیر برمی گردد:

عملکرد ساختار و کارکرد ناموزون و ناهماهنگ عناصر و ارکان بنیادین نظام اجتماعی- اقتصادی ایران./ کنش و واکنش عوامل درون جامعه ای و عوامل برون جامعه ای/ عملکرد نظام اجتماعی ایران.

راهکارهای راهبردی

از آنجا که نظام مدیریتی و شیوه های اعمال مدیریت ،برخاسته از ساختار و کارکرد روابط اجتماعی هر جامعه ای است؛ بنابراین برای حل هر مساله ای در این خصوص، باید قبل از هر اقدامی روابط و مناسبات اجتماعی را در جهت تامین عدالت اجتماعی و اعمال مدیریت شورایی و مشارکتی ساماندهی و سازماندهی نمود.

راهکارهای کاربردی

هر فردی از جامعه در هر سطحی باید دارای بینش سیاسی سازمان یافته در جهت هدف های کلان سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۳
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی