جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

جامعه شناسی توسعه ٨

شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۱۱ ق.ظ

برای بررسی چگونگی توسعه باید در دوره قبل از غلبه سرمایه داری ، به ورود تکنیک ها، گروه های قومی، فرهنگ های عقب مانده و همین طور نیروی انسانی عقب مانده و نیز در دوره غلبه سرمایه داری باید به ورود بخشی از دانش فنی و فنآوری پیشرفته غرب و فرهنگ حاصل از آن اشاره کرد. در واقع برای اینکه ایران از توسعه ناموزون خارج شود و به توسعه پایدار برسد باید مسیری دشوار طی شود.

جامعه ایران پیچیده است پس با سطحی نگری و الگوبرداری سطحی از تحلیل دیگران نمی توان ماهیت آن را شناخت. برای رسیدن به توسعه ای پایدار باید گام به گام پیش رفت و الزاما نباید دستیابی به جامعه مدنی را در دستور کار قرار داد.به عنوان مثال به جای مقابله با گروه های اجتماعی مخالف و فرسایش نیروهای انسانی و توانمندی های جامعه باید به ساماندهی ساختار اداری، آموزشی، فرهنگی و تولیدی جامعه پرداخت.

به جای ترک نیروهای ماهر و متخصص ایرانی باید آنان را جذب نموده و در جهت سازمان دهی اقتصادی و گسترش تاسیسات تولیدی و اقتصادی کشور تلاش کرد.

 به جای ترساندن مردم از عوامل خارجی باید از عوامل نارضایتی ترسید. واقعیت و خبرها  را نباید مخفی کرد بلکه متناسب با ظرفیت جامعه آن را در اختیار عموم قرار داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۷
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی