جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

جامعه شناسی توسعه 10

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۳۹ ق.ظ

 ایران همانند دیگر جوامع شرقی- آسیایی ویژگی های خاص خود را دارد. این چنین ویژگی ها، دگرگونی و توسعه اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی- سیاسی را نه تنها از نظر ترکیب ساختاری عناصر به وجود آورنده آن بلکه از لحاظ روابط و مبادلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با دیگر نظام های اجتماعی، در مسیر پر فراز و نشیب قرار داده است. بر اثر چنین روندی، امروزه جامعه ایران از یک سو وارث ساختار فرهنگی غنی و مختلط و از سوی دیگر، مواجه با مسایل عدیده فرهنگی، اجتماعی است .

گسترش هجوم فرهنگی در سالهای اخیر علیه ایران ناشی از دو عامل بوده است: ضعف و نارسایی کارکردی و ساختاری نظام اجتماعی ایران از یک سو به خاطر وجود روابط و مناسبات اجتماعی ناعادلانه و از سوی دیگر وابستگی عاملان توسعه، سخت ‌افزارها و نرم‌افزارها به کشورهای کانون می‌باشد.

ساختار و کارکرد سلطه گرانه اقتصاد جهانی

 ضرورت دارد از طریق برنامه ریزی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جهت ایجاد امنیت اقتصادی، ایجاد امنیت اقتصادی اجتماعی و تعدیل بی عدالتی های اجتماعی اقتصادی- فرهنگی- سیاسی اقدام کرد.

جامعه در حال توسعه ایران، سطح بسیار پایین بهره وری را به عنوان یکی از معضلات بحران زایی توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی- سیاسی خود دریافته و به آن پرداخته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۹
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۱)

سلام
مطالب جالبی رو مورد بحث قرار دادین
خوشحال میشم سری هم به ما بزنید و در صورت تمایل ما رو لینک کنید
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی