جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

جامعه شناسی توسعه ١٢

چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ق.ظ

سنگ بنا و زیر ساخت توسعه، آموزش است. در این بین پاتولوژی آموزش عالی و باز سازی آن بویژه تحصیلات تکمیلی می تواند بر روند توسعه یافتگی نقش سازنده ای داشته باشد.

مهمترین تنگناها و نارسایی های نظام آموزشی عالی در ایران، کمبود اطلاعات و داده های واقعی و فقدان شناخت دقیق از نیازهای واقعی جامعه به رشته های علمی و نیروی متخصص و ماهر. به عبارتی دیگر فقدان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کار با عث شده است تا از سویی هر لحظه به فارغ التحصیلان بیکار افزوده شود و از دیگر سو بنگاه هایی که نیاز به نیروی متخصص دارند نیز از دسترسی به آن باز بمانند.

نارسایی و کاستی های آشکار در نظام و برنامه های آموزش عالی از نظر محتوای علمی نیز وجود دارد. بسیاری از متون بدون در نظر گرفتن ساختار فرهنگی،سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور، از خارج از کشور در غالب ترجمه یا تألیف وارد شده و به نظام آموزشی تزریق شده است. فزونی و برتری رشد کمی بر توسعه کیفی در تمام ابعاد وسطوح نظام آموزش عالی از نظر محتوای علمی دیگر آفت موجود است.  نظام مند نبودن روابط و رفتارها، تصمیم ها، خط مشی ها، استخدام ها، انتخاب ها، افق ها، آینده نگری ها، کاستی  در ایجاد روحیه دانش دوستی، وارستگی و آراستگی عالمانه در روابط استاد و دانشجو نیز مکمل مشکلات قبلی است! به آن اضافه فرمایید؛ انتقال آموخته های کهنه و تکراری به دانشجویان در تمام سطوح، ضعیف بودن آموزش های دانشگاهی و علمی خودی و درون جوش در اثر عدم پیوند بدنه آموزش بر بدنه پژوهش و در نهایت کم حوصلگی و بی تفاوتی، بی رنگ بودن انگیزه آموزشی و پژوهشی بین دانشجویان و مدرسان دانشگاهی، آیندۀ بیمناکی را متصور میکند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۱
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۱)

linda a maquiagem Camila! Fiz uma muito parecida para sair no sábado! os vídeos em inglês estão bem legais! só acho que vc podia se soltar um pouco mais, como nos videos em pouugtrês! Parabéns por mais esse sucesso!!! []

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی