جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

بانکداری اجتماعی 6

شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۳۲ ب.ظ

بانکداری اجتماعی چیست؟

موسسه بانکداری اجتماعی (The Institute of Social Banking) در تعریف خود از این پدیده می نویسد:« ما اذعان داریم که یک تعریف کلی و پذیرفته شده از این موضوع وجود ندارد و مسلما نمی تواند وجود داشته باشد. اما می توان فصل مشترک تعاریف و دریافت های سازمان ها و مراکز مختلف از باندکداری اجتماعی را به این شکل دسته بندی کرد:

هدف اصلی و اصول

بانکداری اجتماعی توصیفی از ارائه ی خدمات بانکی و مالی در راستای توسعه ی پتانسیل های انسانی است. در بانکداری اجتماعی تمرکز بر روی رضایت­مندی واقعی جامعه در زمینه های پایداری اجتماعی، مسایل فرهنگی، زیست محیطی و نهایتا اقتصادی است. پیشبرد منافع با بازدهی چندگانه و توجه به همه ی جنبه ها. هرچند تولید سود مالی از اهداف اصلی است ولی نه هر سودی و نه در هر زمینه ای.

این پدیده در واقع یک مرام عمومی برای بانک­هایی است که از مسئولیت خود در قبلا اجتماع با خبرند. در این بانک ها پول غایت کار نیست بلکه وسیله ای است برای توسعه ی انسانی در حوزه هایی که اولا از ثبات کافی برخوردار باشند و ثانیا انسان و جامعه در آن ارزش باشد و نه فقط سود و سرمایه. در واقع این همان رویکردی است که در دهه ی گذشته باعث ویرانی اقتصاد بخش قابل توجهی از دنیا شد و فشار اصلی را در آن اجتماع به عنوان مخاطب خرد بانک ها تحمل کرد.

ادامه دارد ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۵
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی