جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

بانکداری اجتماعی 10

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳ ق.ظ

بانکدرای اجتماعی فرصتی برای بانکداری اخلاقی

سابقه وضع ضوابط اخلاقی بین اصحاب تخصص‌ها به هزاران سال پیش می‌رسد. سوگندنامه‌های پزشکان، قاضیان، بنایان، معماران و امثال آنها نمونه‌هایی از این اسناد هستند. در واقع نظام‌نامه‌های اخلاق حرفه‌ای امروزی تکامل یافته و دقیق‌تر شده همان فتوت‌نامه‌ها و میثاق‌نامه‌های گیلدها و صنوف در سده‌های گذشته می‌باشد.

ارائه خدمات مالی و بانکی در چارچوبی اخلاقی، با حفاظت از حقوق مشتریان و ثبات‌آفرینی برای نظام اقتصادی و اجتماعی یکی از محورهای این بحث می‌باشد که به دلیل اثرگذاری شدید ثبات یا بحران مالی و بانکی در زندگانی مردم، ابراز توجه فراوان نسبت به آن ضروری به نظر می‌رسد. بنکداری اجتماعی به واقع راه ورود اخلاقیات به عرصه بانکداری است. حتی اگر پا را فراتر گذاریم با رشد روز افزون تاثیر پول در میان مردم کشورمان می توان گفت که اگر نظام بانکی را اخلاق مند کنیم می توان ادعا کرد که زمینه های دیگر زندگی هم تحت تاثیر این مسئله به سمت اصلاح و بازگشت به سوی ارزشها حرکت خواهند کرد. بانکداری اخلاقی تلاشی است در جهت صیانت از محیط زیست با اهداف اجتماعی و حتی سیاسی. این بانکداری سعی دارد از فعالیت‌های نامطلوب اجتناب نماید و به سمت فعالیت‌های مطلوب حرکت داشته باشد. در مجموع می‌توان برای بانکداری اخلاقی، اهدافی چون انجام فعالیت‌های کارا و مفید روی منابع بانکی خصوصا سپرده‌ها، سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های پایدار، سرمایه‌گذاری در بخش حقیقی اقتصاد نه بخش کاغذی آن، پرهیز از اقداماتی که منجر به آسیب‌رسانی اقتصادی-اجتماعی به جامعه می‌شود، کمک به حفظ ثبات بازارهای مالی و زمینه‌سازی توسعه اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری و اعطای وام به تجارت های اجتماعی و نهادها و سازمان های فرهنگی، ارائه بهترین خدمات و جلب رضایت مشتریان و حفاظت از حقوق و منافع آنان، رعایت حقوق و منافع کارکنان و مسئولین نظام بانکی، حفاظت از اعتبار و شهرت نظام بانکی، سامان‌دهی اعطای تسهیلات در راستای کاهش فقر و شکاف طبقاتی، حفاظت از محیط زیست و منافع فرانسلی را متصور بود.
ادامه دارد ....
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۹
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۱)

۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۸:۰۸ علیرضا نیکبخت
مجله آریاهوم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی