جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

بانکداری اجتماعی 12

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ق.ظ

همانطور که پیش از این گفته شد بانک اجتماعی در واقع مقدمه ای بر بانک اخلاقی است و تحقق یک بانک اخلاقی از اجتماعی شدن ان آغاز خواهد شد. پس از آن بررسی شاخصه ها و تعاریف بانک اسلامی نگاه احیا شده ای به نظام بانکداری دینی به دست می دهد. با این نگاه در واقع می توان به وضوح درک کرد که بانکداری مبتنی بر شریعت اسلام همان ساختار تکامل یافته ی بانکداری اخلاقی مورد نظر تئوری پردازان می باشد. خلاصه ی مطلب اینکه بانکداری اجنماعی مطرح شده از سوی سازمان­های مختلف مرتبط با بانکداری که به عنوان راه حل اصلی برون رفت از وضعیت موجود و البته بحرانی بانک­ها مطرح می شود، در حال نزدیک شدن به اصول مالی و اخلاق داد و ستدی است که اسلام قرن­ها پیش آن را عرضه کرده است.

نکته پایانی اینکه نپرداختن به بانکداری اسلامی و عدم استخراج این مهم از دل دین مبین، به هر دلیلی که بوده است، نه تنها باعث تقلید از شیوه های ارائه شده از دنیای غرب گشته، بلکه بسیاری را به این گفته که «اسلام مکتب کاملی حتی در زمینه ی اقتصاد و امور مالی است» مشکوک کرده است. امید است با توجه بیشتر به این امر مهم که قطعا تعامل نزدیک علمای علوم دینی و علوم اقتصادی را می طلبد، در سال­های آینده با توجه به رویکرد جدید دنیای بانکداری، بتوان ایده ی بانکداری اسلامی را به عنوان جایگزینی کامل و دائمی در این عرصه به جهانیان نشان داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۳
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی