جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

فرهنگ و سبک زندگی

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۴۹ ب.ظ

در جامعه اسلامی بویژه در جامعۀ ایران، دین محور فرهنگ و فرهنگ محور سبک زندگی است. فرهنگ در کل سبک‌ها حاکمیت دارد و دین در کل عرصه‌ی فرهنگ و در حقیقت نظامی از سبک‌ها وجود دارد که به اصلی و فرعی تقسیم می‏شوند و با هم پیوند دارند.

در ارتباط با فرهنگ و سبک زندگی یک رابطه‌ی تنگاتنگ و مستقیم وجود دارد و به‌عبارتی زمانی امری در زندگی سبک می‌شود که فرهنگ شده باشد. یعنی اینکه پذیرفته شده باشد. تا وقتی مورد قبول عامه قرار نگرفته باشد و مردم اجازه ندهند که وارد زندگی‌شان بشود و بر اساس آن ارزش‌گذاری کنند، تبدیل به سبک نمی‌شود.

به همین دلیل، از طریق همین سبک زندگی است که فرهنگ جامعه شناخته می‌شود. اینجا دیگر نباید دنبال شناخت ویژگی‌های فرهنگی آن جامعه بگردیم. لذا سبک زندگی فرهنگ تحقق یافته است؛ فرهنگی که شکل گرفته و نظام پیدا کرده و کالبد و قالب پیدا کرده است. بنابراین این دو تا از هم جداشدنی نیستند، نمی‌توانیم یک جایی پیدا کنیم که فرهنگ نباشد و سبک باشد یا سبک باشد و فرهنگ نباشدادامه دارد      .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۹
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی