جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

پیام دهۀ مبارک فجر 95

سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ق.ظ

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در حالی سی و نهمین سالگرد خود را جشن می گیرد که بسیاری از آرمان های انقلاب بر زمین مانده است.به نظر می رسد به واسطۀ برخی عملکردهای نامربوط در کنار برخی باورهای غلط مسؤلین در نهادهای سیتاستگذار و مجری کشور در طول سه دهۀ گذشته، در برخی موارد، انقلاب نتوانسته پاسخ درخور و شایسته ای به شعارهای مطرح شدۀ اول خود در دهۀ نخست انقلاب بدهد و مردم همچنان پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی نتوانستند پاسخ مناسبی برای وجود قساد اداری و مالی، اشرافی گری مسئولین کشور و وجود بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و بیکاری گسترده جوانان داشته باشند. مشی و راه و روش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی بویژه ساده زیستی و باور انقلابی در بین بسیاری از مسئولین کشور رنگ باخته و رهروان واقعی امام خمینی رحمت الله علیه را تنها رهبری معظم انقلاب و مردمانی که دل در گرو ولایت ایشان دارند نمایندگی می کنند.

گذشته از توسعۀ ناکارآمد برنامه ریزی شده در کشور که اغلب مبتنی بر باورهای غیربومی و یا لا اقل مبتنی بر دانش غیر بومی شکل گرفته و در طول چند دهه متأسفانه در کشور نهادینه شده است، فلسفه برگزاری جشن های دهۀ مبارک فجر، ضمن یادآوری رشادت های بزرگ مردان و شیرزنان بهمن ٥٧ ایران، یادآور باورهایی است که مردم مسلمان ایران با جان و دل آن را فریاد زدند و یک بار در بهمن ٥٧ و بار دیگر در هشت سال دفاع مقدس برای به دست آوردن آن از جان و مال خویش گذشتند.اکنون علی رقم تأکیدات مقام معظم رهبری در ادوار و دولت های مختلف، این باورهای انقلابی از سوی مسؤلین امر به بهانه های واهی دستخوش مسائلی شده است که تحمل آن برای مردم انقلابی سخت و طاقت فرساست. وجود فساد اداری و مالی در دولت ها، اشرافی گری و عدم ساده زیستی مسؤلین کشور( در هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه)، وجود رانت های بیشمار در جامعه نظیر املاک نجومی، فیش ها و حقوق های نجومی و هزاران آسیب دیگر که محصول نگاهی توسعه محور بدون توجه به شرایط فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی کشور بوده است، مشروعیت انقلاب را تهدید کرده و آن را در بسیاری موارد به چالش کشیده است، فضایی شکننده برای جامعه ایجاد کرده به نحوی که دلسوزان واقعی انقلاب و نظام را به تفکر واداشته است که ؛ چه باید کرد؟

وجود نهادهای نظارتی مختلف در دولت و حاکمیت این سؤال را در اذهان ایجاد خواهد کرد که چرا با وجود دستگاه های نظارتی چند لایه و چندگانه، فساد همچنان روندی صعودی داشته و به قول معروف «هردم از این باغ بری می رسد؟».

به نظر می رسد ، پیام مهم و اساسی دهۀ مبارک فجر برای همگان باید این باشد که برای تحقق اهداف تعیین شده از سوی بنیانگذار فقید انقلاب از هیچ کوششی دریغ نورزیم و در تکثیر و انتشار باورهای انقلابی برآمده از فقه پویا و ناب شیعی معمار بزرگ جمهوری اسلامی ایران لحظه ای درنگ نکنیم چراکه به فرمودۀ زیبای رهبری معظم انقلاب ؛ «این انقلاب بی نام خمینی، در هیچ جای جهان شناخته شده نیست». راهش پر رهرو...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۹
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی