جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

تحول مثبت یا تحول منفی؟

دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۳۱ ب.ظ

 آیا علوم اجتماعی عامل تحول و دگرگونی است؟

دکتر کچوئیان معتقد است تغییر جهان باید سمت و سوی جدید و بروز و ظهور آگاهانه پیدا کند و اگر قرار باشد وارد دنیای جدیدی شویم این ورود حتما به مدد علم و نظر اتفاق می‌افتد. یکی از اصلی‌ترین مظاهر تجدد، علم جدید است؛ جدید بودن این علم بدین معناست که شرایط و مقدمات پدید آمدن آن فقط در عصر جدید (مدرنیته یا تجدد) فراهم شده و امکان پیدایی آن در سایر تمدن‌ها وجود نداشته است و این صورتی از یک مسئله‌ی کلی است که با ظهور و غلبه‌ی هر تمدنی، علم جدیدی که متناسب با فضای فرهنگی تمدنی و فضای معرفتی آن تمدن باشد، شکل می‌گیرد. وقتی تمدنی بدون تقدم و تأخر متحول می‌شود، آنچه به دنبال آن اتفاق می‌افتد دگرگونی در تمام علوم است و آن چرخشی که منشأ شکل‌گیری دنیای متفاوت می‌شود اختصاص به یک جا ندارد.

حال با این مقدمه باید ارزیابی کرد علوم اجتماعی در طول سالهای گذشته چه تحولاتی در جامعه ایران ایجاد کرده و چرا؟

اصولا علوم اجتماعی به عنوان یک علم جدید توانسته است باری را از دوش جامعه ایرانی بردارد و موجبات توسعه آن را فراهم سازد یا خیر؟

با توجه به آمارهای فراوان و رو به تزاید آسیب های اجتماعی در کشور هر ایرانی حتی یدون داشتن سواد آکادمیک و صرفا با تکیه به آمارهای رسمی منتشر شده می تواند به راحتی به این سؤال پاسخ منفی دهد!!

به راستی چرا؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۷
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی