جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه سازی مقدم بر جامعه شناسی است

جامعه سازی یا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی توسعه،الگوی اسلامی ایرانی،سبک زندگی ایرانی،پساتوسعه گرایی،پیشرفت

باید کلمه دیگرى به جاى توسعه پیدا کرد!

يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶ ب.ظ

توسعه درایران  

♻️توسعه در ایران از زمان عباس میرزا دچار #خطا شد چراکه #توسعه یک بعدی دیده شد بطوریکه ققط به جنبه #سخت_افزاری آن پرداخته شد و بنیان تکنولوژی و توسعه که #علم بود بدرستی دیده و درک نشد.

#علم براساس #آزادی_اندیشه رخ می دهد از این رو در آن دوران #پایه_های #دنیای_مدرن که #علم بود به درستی درک نشد فقط محصولاتش را که تکنولوژی بود مد نظر قرار دادند و تصورشان این بود اگر تکنولوژی در ایران باشد کشور مدرن می شود ولی عملا چنین اتفاقی رخ نداد.

#امیرکبیر بعد فرهنگی توسعه را به واسطه سفرهایی که به قسنطنیه (ترکیه کشوری آسیایی-اروپایی) داشت درک کرده بود از این رو به دنبال آموزش علمی و تاسیس مدارس بود اما اساس توسعه در ایران از زمان عباس میرزا دچار خطا شده بود و تا تک بعدی دیدن توسعه در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد و تاکنون ادامه دارد. هر رییس جمهوری فقط یک بعد توسعه را در برنامه های توسعه طلبانه خود مد نظر قرار می دهد و فرآیندی بودن و بسته ای بودن توسعه نادیده گرفته می شود و تجربه بین المللی نشان می دهد توسعه در هر کشوری تک بعدی دیده شده است موفقیتی در آن حاصل نشد.

♦️با این توضیحات نتیجه گیری می شود که مفاهیم توسعه عمران مدرنیته و. .. یک #بستر #تاریخی_اجتماعی دارند و در این میان کلمات #مدرن_شدن، #صنعتی_شدن و #توسعه در عین حال که به هم نزدیک ترند تفاوت هایی نیز دارند.

#صنعتی_شدن بخش #اقتصادی و بخش عملیاتی توسعه را پوشش می دهد و تکنولوژی بیشتر در بخش صنعتی شدن معنا می یابد 

#مدرنیته و مدرن شدن بیشتر بخش #فرهنگی و نرم افزاری توسعه را بر عهده دارد.

🔴کلمه توسعه یا همان 

 Development همه ابعاد را در خود می گنجاند یعنی هم #علم #تکنولوژی هم #ثروت و هم #قدرت در معنای آن مستتر است از این رو #ایران در صورتی گام در راستای توسعه همه جانبه بر خواهد داشت که #علم و #تکنولوژی و به دنبال آن #ثروت و #قدرت را همزمان داشته باشد.

در ایران تنها تکنولوژی موجود صنعت خودروسازی است که قدرت رقابت در سطح بین المللی را به خاطر کیفیت ندارد. 

♦️از این رو تکنولوژی ثروت و قدرت نماد توسعه صنعتی یک کشور است و در کنار آن حقیقت عدالت و آزادی نماد توسعه فرهنگی است که در کنار هم مفهوم توسعه را می سازند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۰
اسماعیل شیرعلی

نظرات  (۱)

:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی